2010. június 16., szerda

Apával -- 1 oldal, 2 kihívás

Hát igen, muszáj sűríteni a dolgokat, ha szeretnék több helyre is alkotni. Persze, van ennek jó oldala is, hiszen két kihívás követelményeinek kell megfelelni egyszerre. Most vettem Timcsoca és Izzie 11. kihívását, ahol a fotó részleges takarása, ill. rajzolt elem felhasználása volt a kitétel, majd ezt ötvöztem a Sketchy Thursdays eheti (6.10) sablonjával. Mivel a sablon nagyon hajazott az Oopsie Daisynek készített oldalra (l. előző előtti bejegyzés), ezért még azt is hozzávettem.

Szépen megterveztem az elrendezésemet, megcsináltam a fotót, kinyomtattam, és ekkor szembesültem azzal a problémával, amit talán néhány digisből avanzsált hagyományos alkotó is tapasztalhatott már: ami jól mutat papíron, kicsiben, nem biztos, hogy jól fog mutatni olyan nagy oldalon is. Ugyanis egy 12x12 inches papírkát megtölteni nem piskóta :D Sokáig is ültem fölötte! Sőt, még a scrapbook.hu Kreatív Csapatának segítségét is igénybe vettem, mert valahogy nem állt össze az oldal. Aztán a lányok szuper ötletei rögtön beindítottak, és ezután 1 órával már fotóztam is a kész oldalt :) Néha jól jön pár kreatív szempár :)

Pár szó az elkészítés menetéről. A fotó és az elrendezés adott volt. Mikor megláttam a ST oldaltervét, tudtam, hogy a fotóra rá fogom nyomtatni a címet. Eredetileg ezen lett volna egy picit nagyobb címfelirat is, de azt elvetettem, és Betsie ötletét használtam helyette.

Mivel a papírok és a fotó mind ugyanolyan formájúak, muszáj volt ezt a sok unalmas négyszöget formába hozni, és egy kis dinamikát vinni a koncepcióba. Az ágat megrajzoltam, kivágtam, tintáztam, és néhol meghajlítottam, hogy legyen mélysége. A kalitát mindenképpen rá akartam tenni, mert úgy imádom most ezt a mintát. A sok papír viszont még mindig unalmasan hatott, kellettek az anyagok (csipke, filc), hogy ne csak a forma, de a textúra is változatos legyen. Imádom a filc madárkát, amit pár perc alatt össze lehet varrni. (Nagyon jó ötlet, mert 2-3-féle filcből már tök jó elemeket lehet készíteni ;) Nem kell hozzá nagy varrótálentum sem, úgyhogy ruccanjatok neki!) A kalitkához és a hajlított ághoz hangulatában illet ez az egyetlen művirág (no-name), így viszont már nagyon csöpögős lett az én ízlésemnek + a témának is. Ideje keményíteni!

Imádom Celine Navarro stílusát, ő számomra állandó inspirációt jelent. Celine csodásan ötvözi a finomat a nagyon vagánnyal, a szimplát a harsánnyal. Egy szösszenetnyi vagányság az ő stílusát imitálva: a fekete címkék. Nekem nagyon bejött, mert ezzel a feketével vittem bele egy erőteljesebb színt is, ami így, a többi elem kontrasztjával már szép egyensúlyban van. Betsie javaslatára tettem rá egy nagy, magyar feliratot is. Ha lefordítom a mindenhol szereplő "happiness"-t magyarra, szerintem nagyon bután nézett volna ki + ismétlés. Így viszont a nagy cím mellett a sok "happiness" új értelmet nyer. A címfelirat mintáját még egyszer alul visszahoztam, mert a betűkészlet csillagát odaragasztottam virágnak. Az ágat pedig úgy ismételtem meg, hogy a bal lapszélre maszkoltam tintával az ágat + egy pindurit tettem alulra is. Egy kis varrás végezetül, és ennyi!

Az ismétlés egyébként nagyon fontos a scrapbookingban, hiszen azzal tudjuk vezetni a szemet. A hasonló elemek között a szem automatikusan végigfut, összekapcsolja őket. Arra azonban figyelni kell, hogy ilyenkor csak az egyik legyen hangsúlyos, nehogy "szétrobbantsuk" a fókuszt!





Papírok: BoBunny Kitchen Spice Cinnamon és Rayher + kraft
Betűmatrica: Sassafrass Lass Fawnd of you
TimHoltz Distress Ink (Vintage Photo)
csipke, filcből varrt madárka (sk), Glue Dots ragasztók,
DYMO címkéző

Itt van az a kis címkéző, amivel a fekete feliratokat csináltam. Tök egyszerű, Junior változat + tök OCCSÓ volt :) De nekem pont ez tetszett, mert ez hagyományos, dombornyomott címkét készít. A címke ragasztós, és 3 színűt vettem hozzá: feketét, kéket és pirosat. Mint látható, hátránya, hogy finn betűkészlet van hozzá, de sebaj, majd megoldom máshogy.

DYMO Junior


XOXO

6 megjegyzés:

Deb Hickman írta...

Gorgeous layout.Love the little birds .

Unknown írta...

nagyon szép lett az oldal!! és tetszik, hogy ilyen részletesen írtál a készítéséről! :) a felirat készítő kütyü nekem is tetszik, majd utána nézek, h nálunk hol lehet egy ilyet beszerezni.

Kata írta...

Olyan szép! Köszi a részletes leírást, ezekből mindig sokat tudok tanulni. A címkéződ nagyon jó, van ennek neve? Remélem lehet kapni itthon is, digiben már annyiszor alkalmaztam ezt dombornyomott címkézést, hogy kedvet kaptam igaziból is kipróbálni

Ányi írta...

Fú, Janka, de szuper lett ez az oldalad! Nekem így is naon teccik + tuti digiben is teccene, non frankó, bírom, hogy nincs rajta túl sok ketyere!

Julie Tucker-Wolek írta...

AMAZINGLY GORGEOUS!! Loveeeeeeeeeeee the colors and that photo!!!! Thanks sooooooooooooooooo much for playing along with Sketchy Thursdays! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

icka írta...

baromi klassz lett, Janka, annyira klassz ötletek vannak rajta!!!
a csipke nagyon bejön, de nem is tudnék kiemelni semmit, annak ellenére, hogy nehezen indult, annyira szuperul összeállt a végére!
csodás lett!!!